דלג לתוכן

ועידת החקלאים של אגן הר תבור מסתיימת בדבוריה

ביום שלישי בערב, במתנ”ס דבוריה, התקיים במרג’ אבן עאמר, אגן ג’בל תבור, כנס חקלאים להצגת פתרונות לניקוז מי גשמים ולהתיישבות שביל ואדי אלבירה, שנערך בשיתוף פעולה בין רשות מי הגשם, דרום ירדן ואיגוד כפרי הגליל התחתון למים ותברואה “המים שלך”, בשיתוף המועצה המקומית בדבוריה, הציגו את הפרויקטים שיושמו באזור לניקוז מי גשמים בעמקים לשימור החקלאות. אדמות מהגשמים השוטפים. האזינו לעמדות החקלאים והוצעו הפתרונות הטובים ביותר לוואדי אלבירה המתוכנן להתיישב באופן שישמור על אדמות חקלאיות מצד אחד, מאפשר ניצול מיושבים חקלאיים. שטחים מבלי לגעת בהם, כך שהשביל מאפשר עיבוד הקרקע שדרכה עובר העמק וניתן גם לחצותו באופן טבעי, ללא שימוש במלט וחומרים אחרים שאינם ידידותיים לסביבה.

את הכנס הנחה רסול סעדה מתכנית מעוז. את הנאום הראשון נשא ראש המועצה המקומית בדבוריה, זהיר יוסף, שקיבל את פני הנוכחים והדגיש את החשיבות של שיתוף פעולה משותף בין כל המוסדות הפעילים באזור. וחשיבות שימור הקרקעות החקלאיות והחתירה לפיתוח וחיזוק החקלאות באזור.

ניצול הטבע היפה באזור להעצמתו מבחינה כלכלית ותיירותית.
מנכ”ל רשות ניקוז מי גשמים, דרום ירדן, אוביד יבין נשא נאום בו הביע את שמחתו לפגוש את החקלאים באזור דבוריה, מציע פתרונות מקצועיים לניקוז מי גשמים תוך שמירה על שטחים חקלאיים ומתירים עיבודם גם בשטחי האדמה. אזורי שבילי העמק, משבחים את שיתוף הפעולה עם איגוד המים שלכם לביצוע פרויקטים לפיתוח באזור הגליל התחתון, וניצול הטבע הציורי באזור להעצמתו מבחינה כלכלית ותיירותית.

את הנאום השלישי נשא מנכ”ל המים שלך, סלאח נסאר, אשר בתורו הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין כל המוסדות הפעילים באזור לשרת את האזרחים בצורה הטובה ביותר, ואת כדאיות שיתוף הפעולה הזה לצמצום הנתיבים הבירוקרטיים. שעלולים להפריע לביצוע פרויקטי פיתוח ועיור.

מנכ”ל מיהוקום המשיך ואמר: “ישנה חשיבות רבה לביצוע פרויקטי תשתית, בין אם ברשתות ביוב, ובין אם ברשתות ניקוז מי גשמים והתיישבות, בהתאם לגידול האוכלוסין של הישובים, שכמובן השתנה. שינו את מהלך העמקים הטבעיים, וזו הזדמנות להדגיש את חשיבות הפרדת ניקוז המים, ניקוז מי ביוב ומי גשמים, ואת ההכרח להדגיש את הצורך להפריד ביניהם בבתים.

החייאת אדמות חקלאיות, הקשורות למורשת, להיסטוריה ולעתיד שלנו
נסאר סיכם את נאומו באומרו: “תמיד היינו ותמיד נהיה פרואקטיביים בתמיכה ופיתוח פרויקטים להחייאת קרקעות חקלאיות, הקשורות למורשת, להיסטוריה ולעתיד שלנו. כמו שעודדנו חקלאות באזורים אחרים, נמשיך לעודד אותו בכל תחומי איגוד המים שלך”.

בכנס השתתפו עשרות חקלאים באזור אגן ג’בל תבור, בנוסף למומחים ממשרד החקלאות, בכירים ברשות ניקוז מי גשמים, דרום ירדן, בכירים באיגוד הכפרים בגליל התחתון, המים שלכם. , לרבות מנהל אגף צרכנות ושירות ציבורי, מהנדס אמל שלביה. איתיחאד שאדי חורי, מנהל מחלקת חשבונות, אדהם נסאר, מנהל מחלקת מים אחמד עווודה ומנהל מחלקת תברואתי סאלם סולימאן.

שימו לב כי הכנס כלל מפגשי דיון ושיח על המפות שהוכנו ליישוב ואדי אלבירה והאזנה לדעותיהם של החקלאים באזור.

תושבים יקרים !

זו הודעת חירום לדוגמה. ניתן לשלב כאן איזה תוכן שרוצים.

במה אפשר לעזור?